sionsberg3
Na het faillissement in 2014 en een moeilijk eerste jaar, zit het Dokkumer zorgcentrum weer in de lift. De Sionsberg in Dokkum heeft in het eerste half jaar van 2016 20% meer patiënten ontvangen ten opzichte van een jaar eerder. “Men moet niet vergeten dat er in december 2014 helemaal geen Sionsberg meer was”, aldus Peter Lalkens, financieel directeur. “In januari 2015 zijn wij gestart met een geheel nieuwe organisatie. Dit was voor ons ook echt een opbouwjaar.” Sinds januari van dit jaar kan Sionsberg de volledige breedte van zorg bieden aan de bevolking.

Vertrouwen terug
“Uit de goede halfjaarcijfers kunnen we afleiden dat patiënten de weg naar Sionsberg weer weten te vinden en weer vertrouwen in ons hebben. Hier zijn we natuurlijk superblij mee én trots op. We werken er met zijn allen hard aan om Sionsberg zo goed mogelijk neer te zetten in de regio en ver daarbuiten. Zonder onze enthousiaste medewerkers lukt dat niet. We zijn erg onder de indruk van hun inzet en betrokkenheid.”

Landelijk callcenter in Sionsberg
Hoewel Sionsberg nu al beschikt over een groot zorgaanbod, wordt er intern gewerkt aan uitbreiding op andere vlakken.  Een voorbeeld hiervan is de app HartWacht, een Europese primeur op het gebied van eHealth. Hartpatiënten krijgen met HartWacht de beschikking over een 24-uurs telecardioloog op hun smartphone of tablet. Peter Lalkens: “Om patiënten die gebruik maken van HartWacht zo goed mogelijk te kunnen helpen, wordt een landelijk callcenter ingericht. Dit callcenter wordt gevestigd in Sionsberg. Een heel mooi project: we werken mee aan innovatieve zorg en kunnen ook weer een bijdrage leveren aan de werkgelegenheid in Noordoost Friesland.”