In de rubriek ‘Ondertussen bij’ nemen we een kijkje bij bedrijven in Dokkum of Dokkumer ondernemers. Soms hebben ze nieuws, soms openen ze deuren die anders gesloten blijven en af en toe vertellen ze een verhaal dat bij het ‘grote publiek’ niet bekend is. In deze editie nemen we een kijkje bij Welcom bij Zwaagstra.

Welcom bij Jelmer Zwaagstra
Jelmer Zwaagstra is sinds 2005 eigenaar van Welcom bij Zwaagstra aan de Waagstraat in het centrum van Dokkum. Deze onafhankelijke telecomspecialist is gespecialiseerd in communicatie voor vast net, mobiel, televisie en smarthome producten waarbij service, kwaliteit en prijs voor op staan. Maar ook voor de mkb-er en de zzp-er staat het team van Welcom – Jelmer Zwaagstra, Marvin Koster en Patrick Kingma – klaar met een gedegen zakelijk advies op maat, denk aan bijvoorbeeld VOIP, in de winkel of op locatie.

Verschillende namen
Jelmer heeft al ruim twintig jaar ervaring in de telecombranche en ondanks dat de telecomwinkel aan de Waagstraat al verschillende namen heeft gehad, is het advies, de service en de totaaloplossing door de jaren heen deskundig en persoonlijk gebleven. Jelmer vertelt hierover: “In 1998 startte op deze plek een Primafoon-winkel. Deze winkelnaam hing tot 2002 op onze gevel. Daarna veranderde de naam in Tell Me. Toen deze naam in 2005 van de gevel verdween werd het t for telecom. Ook deze organisatie stopte ermee en in 2010 werd samen met een aantal andere ondernemers de nieuwe keten ‘’Welcom bij’’ opgezet. Bij ons gaat het om de service en kwaliteit die je levert en uitdraagt, de naam die op de gevel hangt maakt dan niet zoveel uit. Nog steeds zijn er mensen die ons de ‘KPN-winkel’ (Primafoon) noemen. Hoe dan ook; iedereen blijft hier welkom, hoe onze naam ook is”, lacht eigenaar Jelmer.

Tweede vestiging Joure
Om nog meer klanten fysiek in de winkel te kunnen ontvangen, opent Jelmer binnenkort een tweede Welcom-winkel in Joure. “We hebben daar recent een telecomwinkel overgenomen en hopen daar in juli te starten! Nu kun je zeggen: dat is in deze tijd van kommer kwel wel een dingetje… Maar deze mogelijkheid kwam snel en dus moest er snel geschakeld worden.  Daarbij komt natuurlijk dat je als ondernemer de nodige risico’s moet durven nemen. Dit is een prachtige kans om een nog groter gebied te kunnen bereiken en te voorzien van ons deskundige en onafhankelijke ‘’Welcom’’ advies. Wij bieden met onze fysieke winkels echt een meerwaarde vanwege de service en het advies wat wij kunnen bieden. Daar hechten heel veel klanten, gelukkig, nog veel waarde aan!”, licht Jelmer toe. De komende weken zal Jelmer druk zijn met de inrichting van de nieuwe winkel, al blijft hij ‘het gezicht’ van Welcom bij Zwaagstra in Dokkum: “De mensen kennen mij hier en ik wil onze klanten graag nog vele jaren van dienst zijn”.