De rest van de maand oktober is het beeldmerk Love Fryslân neergestreken op de Vleesmarkt van Dokkum. De letters, in totaal twaalf meter lang, zijn van Merk Fryslân. Deze stichting is verantwoordelijk voor de promotie en marketing van Friesland en de Wadden als toeristische bestemming.

Wereldreiscampagne
Het beeldmerk Love Fryslân is al jaren in bezit van Merk Fryslân en wordt vaak ingezet op druk bezochte evenementen ter promotie van de provincie. Nu er door corona nauwelijks evenementen georganiseerd kunnen worden, gebruikt Merk Fryslân de letters als onderdeel van hun ‘wereldreiscampagne’. Tijdens deze campagne promoot Merk Fryslân het op reis gaan in de eigen omgeving. Zo zijn de letters in de maanden september en augustus al verschenen in Beetsterzwaag, Tjaarda, Stavoren, Leeuwarden, Harlingen en Esonstad. De laatste bestemming van de ‘wereldreis’ is Dokkum. In overleg met de gemeente is de locatie van de Vleesmarkt gekozen. “Nu kunnen er foto’s gemaakt en gedeeld worden ter promotie van Dokkum en Fryslân”, aldus de woordvoerder van Merk Fryslân.