Sinds 4 maart staat op elke type bier van Kâld Kletske een eigen thema met bijpassende hotspots in Friesland weergegeven. Thema’s die je terugvindt op de flesjes zijn o.a. de Friese cultuur, de Wadden en 11fountains. Dit resulteert in 85 unieke etiketten verdeeld over de tien thema’s en bieren.

Samenwerking
Visit Friesland en het Friese biermerk Kâld Kletske slaan de handen ineen om Friezen
en toeristen Friesland op een duurzame en verantwoorde manier te laten ontdekken. Vanaf 4 maart zijn de inspirerende en onontdekte plekken van Friesland terug te vinden op de etiketten van Kâld Kletske. Voor lokale ondernemers zoals horeca, supermarkten, slijterijen en (delicatessen)winkels een bron van inspiratie om een bezoek en een product te koppelen aan de lokale omgeving!

Martin Cnossen, Directeur Merk Fryslân: “Het is mooi te merken dat er steeds meer initiatieven ontstaan die er voor zorgen dat Fryslân op een authentieke, duurzame en bijzondere manier beleefd kan worden. Zo onderscheidt een bezoek aan Fryslân zich van een bezoek aan andere bestemmingen. Daarom ben ik erg enthousiast over de samenwerking met Kâld Kletske!”

Tim Cuperus, bierbrouwer van Kâld Kletske: “Met het Friese biermerk Kâld Kletske nemen we Friezen en toeristen op een unieke, duurzame en verantwoorde manier
mee op expeditie door Friesland. Want voor een wereldse ervaring hoef je niet ver te reizen. Of zoals Kâld Kletske zegt: Laat je inspireren, want Friesland is gewoan spesjaal”.