Dokkum Magazine 2019
Zaterdagmiddag werd het eerste exemplaar van Dokkum Magazine 2019 overhandigd aan wethouder Jelle Boerema. Na een muzikale rondgang door de stad door sambaband Almirante werd met de overhandiging van het magazine ook direct het toeristenseizoen voor Dokkum en omstreken geopend. Op De Zijl gaf Boerema zijn eerste exemplaar door aan de hoofdrolspelers van muziektheater Titus: ‘de jonge en de oude Titus’. Aansluitend waren er diverse activiteiten in de stad, ter gelegenheid van de opening van het toeristenseizoen. De wethouder gaf nadat hij het magazine ontving aan dat Dokkum het belangrijkste merk blijft in promotie van Noardeast-Fryslân. “En je merkt dat toeristen nog graag iets op papier willen hebben”, zei hij.

Schoonmaakactie
Voorafgaand aan de presentatie werd de stad schoongemaakt door vrijwilligers van onder andere de wijkraad Binnenstad, ondersteund door enkele suppers. Hoewel ze vele vuilniszakken vol met afval uit het water en langs de Bolwerken vandaan visten, viel de troep mee. “Het valt op dat het op plekken waar vuilnisbakken staan brandschoon is, terwijl je de troep vindt op de Bolwerken waar de bakken ontbreken”, constateerden de vrijwilligers. Ze troffen het overigens niet zaterdagmorgen. Het was flink kouder dan normaal gesproken in April en voorafgaand aan de opening van het toeristische zomerseizoen, kwamen de sneeuwvlokken uit de lucht.

Dokkum Magazine 2019
Dokkum Magazine bevat verhalen over Dokkum en de regio, bekende en minder bekende Dokkumers en nog veel meer. Het blad wordt in een oplage van 25.000 stuks verspreid via winkels, restaurants, hotels, B&B’s, jachthavens en campings in een grote regio rond Dokkum. “En als je hem gelezen hebt, geef hem dan door aan iemand die ook wel eens een bezoekje aan Dokkum kan brengen”, riep Wytse Pyt de Jager de wethouder en het aanwezig publiek op.
Het Dokkum Magazine 2019 is onder andere verkrijgbaar bij Van der Gang herenkleding, Albert Heijn Dokkum en tal van winkels in en rondom de historische binnenstad van Dokkum.