In de rubriek ‘Ondertussen bij’ nemen we een kijke bij bedrijven in Dokkum of Dokkumer ondernemers. Soms hebben ze nieuws, soms openen ze deuren die anders gesloten blijven en af en toe vertellen ze een verhaal dat bij het ‘grote publiek’ niet bekend is. In deze editie gaat het over de Bakfietsboys.

10 weken geleden midden in de coronacrisis zijn de Bakfietsboys begonnen. Door middel van een bak op drie wielen kunnen zij alles aanbieden op het gebied van kwaliteitscatering. Ze worden ingezet bij trouwerijen, dorpen, zakelijke events, feesten en nog veel meer. “Iedere dag is anders, maar altijd met veel plezier. Afhankelijk van het event wordt de bakbrommer gevuld met verse en zelfgemaakte producten. Vervolgens worden deze naar het event gereden. Dit kan door heel Nederland zijn. Op het moment dat de afstand te groot is om met de bakbrommer te berijden, wordt er gebruik gemaakt van een mini-vrachtautootje, zodat de bakbrommer op locatie kan komen”, vertellen de Bakfietsboys. De bakfiets wordt altijd heerlijk gevuld in samenwerking met Koffiebar Knus in Dokkum.


Publiciteit
“Door creatief te denken wat wel kan in deze barre tijden zijn wij tot dit concept gekomen. De mooiste bedrijven ontstaan in een crisis en Bakfietsboys is daar naar ons idee het voorbeeld van”, vertelt het team. Ze hebben veel publiciteit gekregen in de afgelopen 10 weken. “Dit komt vooral door het onderscheidende vermogen in deze barre tijden. Doordat er veel beweging is ontstaan, kreeg het concept veel aandacht”, voegen ze toe. In 10 weken gaan de Bakfietsboys richting de 1000 volgers op Instagram en ondertussen heeft dit bedrijf al in drie verschillende kranten gestaan.

Ontbijtconcept Friesland
Op iedere zondag staat het Bakfietsboys ontbijtconcept centraal. Dit is per zondag op een andere locatie. “Je kunt je als straat, buurtvereniging of als dorp hervoor opgeven. Tot nu toe zitten we iedere week vol. De route wordt bepaald op basis van de aanmeldingen. Het betreft een SRV-concept. Er komt een goedgevulde bakbrommer de straat in rijden en de inwoners betalen naar wat ze kiezen”, leggen de Bakfietsboys uit. Het ontbijt wordt per zondag geëvalueerd en geoptimaliseerd. “Ten opzichte van week 1 is het ontbijt nog veel luxer geworden. De kostprijs voor de Bakfietsboys is lager door grotere aantallen en daardoor een nog interessantere verkoopprijs voor de afnemer”, vertelt het team.

Toekomst
“Wij hopen landelijk te groeien op het gebied van events. Niet de aanvraag zal zich aanpassen op het Bakfietsboysconcept, maar het concept past zich aan op de aanvraag. Aankomende zomer zijn er bijvoorbeeld aanvragen voor trouwerijen, zomerbarbecues en winkelopeningen. De Bakfietsboys gaan volledig mee in de wensen van deze aanvragers”, aldus Team Bakfietsboys. Interesse in de Bakfietsboys? Stuur een privébericht naar Bakfietsboys.official op Instagram en FaceBook of mail naar: info@debakfietsboys.nl