Maandag aan het eind van de morgen werd het Dokkum Magazine 2017 gepresenteerd in Dokkum. Burgemeester Marga Waanders bracht het eerste exemplaar met paard en wagen de stad in en overhandigde een grote voorpagina van het eerste exemplaar aan Appie en Adje. Dokkum Magazine bevat actuele toeristische informatie, verhalen over Dokkum en de regio, bekende en minder bekende Dokkumers en nog veel meer. Het blad wordt daarom verspreid via winkels, restaurants, hotels, B&B’s, jachthavens en campings in een grote regio in de lijn Holwerd-Leeuwarden-Drachten-Groningen. In de editie 2017 staat onder andere een interview met de Haagste band Di-rect, een verhaal over Ronnies Rariteitenkabinet, de mooist bewaarde Bolwerken en de verbinding tussen Dokkum en Fulda. Communicatiebureau DOKcom maakte het magazine samen met de redactie van het magazine.

Promotietour #dokkumdichterbij
Direct na de presentatie ging de promotietour #Dokkumdichterbij van start. Deze tour doet verschillende dorpen rondom Dokkum aan. De aftrap van de promotour vond plaats in Dokkum op de Grote Breedstraat onder het genot van een bakje koffie van De Waegh en een Dokkum Magazine-gebakje van Bakkerij Eddy de Jong. Met paard en wagen, beschikbaar gesteld door IJzerhandel Raadsma komen burgemeester Waanders en het eerste exemplaar van Dokkum Magazine de binnenstad binnen. Dit eerste exemplaar is een prachtig grote Forex-uitgave geproduceerd door Probo. Zij hebben tevens alle andere forex-borden van de promotour en de stickers op de Gouden caravan geprint. De promotour langs de Centrale As wordt aangevoerd door een auto van ABD Renault Dokkum met daarachter de Gouden caravan.

Sponsoren
De tour is mede ontwikkelt door de studenten van O3-Leeuwarden die allemaal in een opvallend groen polo-shirt zijn gestoken door Van der Gang. Deze polo’s zijn bedrukt door Santexo. De studenten zullen de hele tour mee gaan en de catering van deze organisatoren wordt gesponsord door Albert Heijn Dokkum. Tijdens de tour worden er allemaal activiteiten georganiseerd waaronder de mogelijkheid van een Bonifatius-selfie. De leukste foto die we online tegen komen met #Dokkumdichterbij wint een pakket Bonifatius-producten, beschikbaar gesteld door Bonifatius 754.

Kleurplaten
Een andere activiteit rondom deze promotour is de knutselwedstrijd van de molentjes. De kleurplaten zijn gedrukt door ZieZo Print en de hoofdprijs is een rondleiding in de Molen van Dokkum en een pakket met Molenproducten van Stichting Monumentenbehoud Dongeradeel. Er zijn ook 10 speelgoedbonnen beschikbaar gesteld door Top1Toys Dokkum. Tijdens de tour kunnen kinderen ook aan de slag met knutselspullen van de HEMA uit Dokkum. Alle molentjes die ingeleverd worden komen te wapperen aan een droogmolen van Rosier uit Dokkum. Elk magazine wordt tijdens de tour uitgedeeld met een pepermuntje van Fortuin! De tour wordt na 5 dagen weer afgesloten in Dokkum met een kleine borrel voor de redactie, medewerkers en andere genodigden. De drankjes worden verzorgd door de Albert Heijn en Haagens verzorgt de borrelhapjes.

 Foto’s: Marit Anker

Het magazine is online te lezen via deze link en daarnaast verkrijgbaar bij Van der Gang herenkleding, Albert Heijn Dokkum en tal van andere winkeliers in de historische binnenstad van Dokkum. Wilt u Dokkum Magazine in grotere aantallen verspreiden? Neem even contact op met DOKcom.









Het magazine is online te lezen via deze link en daarnaast verkrijgbaar bij Van der Gang herenkleding, Albert Heijn Dokkum en tal van andere winkeliers in de historische binnenstad van Dokkum. Wilt u Dokkum Magazine in grotere aantallen verspreiden? Neem even contact op met DOKcom.